Uncategorized

Review – Nivea Double Effect Oogmake-up Remover

Elke avond begint mijn avondritueel met het eraf halen van m’n make-up. Ik heb nogal gevoelige ogen en vaak prikken make-up removers in mijn ogen. Toen ik laatst bij de Kruidvat aan het snuffelen was tussen de make-up removers kwam ik deze van Nivea tegen, de Double Effect extreme waterproof oogmake-up remover. (Dat is nog een hele mond vol)  Ik werd er eigenlijk wel nieuwschierig naar doordat er twee verschillende ‘kleuren’ in het flesje zitten, omdat het op olie basis is. Ik nam deze mee en ben meteen begonnen met testen. Voor mijn mening over deze make-up remover, lees dan verder! 

De werking is zoals elk make-up remover in een flesje. Je doet een beetje van de vloeistof op het watje en haalt hiermee je oogmake-up eraf.  Je kunt gemakkelijk doseren, er zit namelijk een klein gaatje in de dop. Ik gebruik ongeveer twee kleine knijpjes op een watje. Wat ik zelf altijd doe is het watje een tijdje op mijn ogen laten ‘rusten’, zo ongeveer 30 seconde. Zo hoef je niet hard te gaan boenen om alles eraf te krijgen. Aan het product zit eigenlijk niet echt een geur, het ruikt een klein beetje naar olie, maar het is totaal niet storend.

Het erafhalen van je make-up gaat met deze Nivea Oogmake-up remover erg gemakkelijk! Door de manier waarop ik het doe (het watje even op je ogen te laten rusten) haalt hij al snel vrij veel van m’n mascara en oogpotlood weg. Daarna veeg ik nog een paar keer langs mijn ogen en vrijwel alle mascara en oogpotlood zijn verdwenen, zelfs mijn waterproof oogpotlood haalt hij gemakkelijk weg! Ook beloofd deze remover nog de bescherming en verzorging van de wimpers. Zelf kan ik hier niet echt over oordelen, maar bij het verwijderen van m’n oogmake-up komen vrijwel geen wimpers mee, dus beschermen doet die wel. Of die daadwerkelijk mijn wimpers verzorgt, dat kan ik eigenlijk niet zeggen. De remover maakt in ieder geval zijn eerste belofte wel waar, hij verwijderd mijn oogmake-up!

De remover laat wel een beetje een vettig laagje achter rond de ogen, maar dit trekt vrij snel weg. De remover is natuurlijk voor de helft gemaakt met olie, dus dit was al te verwachten. Voor mijn ogen is deze remover ideaal! Dit is de eerste remover die mijn ogen prikvrij laten. Ik heb geen last van mijn ogen na gebruik en ook geen rode vlekken. Perfect!

 

Ondertussen zijn we al twee maanden later en is mijn eerste flesje alweer leeg. Ik ben zó enthousiast over deze remover, dat ik hem gelijk opnieuw heb gekocht. De remover gaat zo’n maand/2 maanden mee, het ligt er maar net aan hoe vaak je het gebruikt. Ikzelf gebruik niet veel oogmake-up (alleen wat mascara en oogpotlood), maar als je elke dat oogschaduw zou gebruiken, gaat hij denk wat minder lang mee.

Nivea is bij o.a. de Kruidvat, Etos en Trekpleister verkrijgbaar. Voor een flesje van 125ml betaal je EUR 5,99. Vaak hebben de Kruidvat en Etos acties met Nivea waardoor je er dus meerdere of een voor een goedkopere prijs kunt scoren.

One thought on “Review – Nivea Double Effect Oogmake-up Remover

  1. Wat een goede tip! Thanks. Ik gebruik zelf de MAC cleanse off oil, maar zoek een goede vervanger voor bij mijn vriend thuis. Vind het zonde om twee dure flessen te kopen. Ik ga deze uitproberen!

Geef een reactie

