Uncategorized

Wat te doen op een regenachtige dag?

Officieel is de zomer al begonnen in ons koude kikkerlandje, alleen is de zon wel erg ver te zoeken. Meestal regent het meer dan dat we buiten lekker kunnen genieten van het zonnetje op een terrasje of lekker in de tuin. Doordat je dan vaak alleen maar binnen zit is de kans groot dat je je gaat vervelen, en wat kun je nou gaan doen op zo’n sombere regenachtige dag? Ik heb vandaag een paar tips voor jullie! Lees snel meer! 

Tip 1: Pak een lekker goed boek, trek je joggingbroek en een lekker zitten shirt aan en nestel je lekker in de bank. Zelf neem ik dan nog een kop thee met een lekker stuk chocolade erbij. Vooral als de regen met bakken uit de hemel valt vind ik het altijd fijn om lekker op de bank te liggen in mijn meest oncharmante kleding en lekker genieten van een goed boek!

Tip 2: Verwen jezelf met een lekkere thuisspa! Je hoeft niet altijd percee naar een spa te gaan om lekker te genieten, maar je kan je eigen badkamer hier ook in omtoveren. Zorg dat je een lekkere scrub, doucheschuim, haarmaskertje in de douche hebt staan (en als je een bad hebt een lekkere badolie of een bruisbal van bijvoorbeeld Lush), zet geurstokjes neer en steek een paar kaarsjes aan. Ook kun je nog zachtjes op de achtergrond muziek opzetten. Na je doucheritueel smeer je je lekker in met je favoriete bodylotion, doe je comfortabele kleding aan en zet je een lekker kopje thee, koffie of chocolademelk. Daarna een lekker maskertje op je gezicht en lekker ontspannen!

Tip 3: Ik ben iemand die veel films koopt, maar ze nooit kijkt. Dit zou voor mij dan een ideale dag zijn om deze films te bekijken. Dus heb jij ook nog een paar ongekeken films in je kast staan? Dan is dit de gelegenheid om een paar van deze films te kijken. Mijn favoriete films op een regenachtige dag zijn: Ellis in Glamourland (een leuke film waar je niet bij hoeft na te denken), Dear John (mooie film!), Remember me (aanrader!)

Tip 4: Lekker bakken! Zoek op internet recepten op van lekkere dingen zoals cupcakes, brownies, koekjes of een lekkere taart, haal de ingrediënten in huis (dan moet je helaas wel naar buiten) en ga lekker aan de slag! Het is vooral gezellig om dit met vriendinnen te doen, of een moeder-dochter middag. Het versieren achteraf is het leukste wat er is dus zorg ervoor dat je lekker veel hebt om de mooiste cupcakes of de mooiste en lekkerste taart te kunnen maken!

Tip 5: Een van de dingen die ik graag doe op een regenachtige dag is lekker experimenten met make-up! Alles haal ik uit mijn kastje en leef me lekker uit met de knalpaarse oogschaduw, felroze lipstick en die blauwe eyeliner.

Tip 6: Op internet zijn er veel leuke DIY (Do it Yourselfs) te vinden. De perfecte dag om dit uit te voeren. Als je de deur niet uit wilt kun je opzoek gaan naar de DIY die je met huis-tuin en keukenproducten kunt maken. Leuke DIY vind ik: Op deze website is heel veel te vinden: Craftpassion Je haar anders knopen, DIY Teacup candles van Serena, hartjesei maken, Macrame armbandjes maken,  Zelf lipscrub maken Nailart en zo kan ik er nog wel een aantal neerzetten. Vaak kun je via YouTube ook leuke filmpjes van DIY vinden!

Tip 7: Online shoppen! Vaak op regenachtige dagen ga ik veel online webshops af. Ik kijk dan bijvoorbeeld op de webshop van H&M, ZARA, de Bijenkorf, Forever21 eneBay. Ik vind het ook leuk om veel dingen in mijn online mandje te doen, en later te beslissen wat ik wel en niet koop. Vaak koop ik eigenlijk helemaal niks, ik vind in het echt shoppen toch veel leuker, maar inspiratie opdoen vind ik altijd erg leuk!

Ik hoop dat jullie wat aan mijn tips hebben maar laten we hopen dat de regen snel verdwijnt en de zon snel verschijnt! 😉

Wat doen jullie op een regenachtige dag? 

Liefs, Kimberly

Bron foto’s: weheartit

2 thoughts on “Wat te doen op een regenachtige dag?

Geef een reactie

