Review

Review – The Body Shop Aloe soothing moisture lotion SPF 15

Vandaag heb ik weer een review voor jullie. Deze keer is het van The Body Shop Aloe Soothing Moisture Lotion met SPF 15. Dit is een dachtcreme die ideaal kan zijn voor elke dag, doordat er SPF 15 inzit. Lees meer voor mijn review! 

Deze dagcrème komt uit de Aloe lijn en bevat 50ml per tube. Deze lijn is volgens de The Body Shop zeer geschikt voor de gevoelige huid. Komt dat even mooi uit! Mijn huid is erg gevoelig en ik ben nog opzoek naar een perfecte dagcrème, en het liefst met SPF, dat is ook de reden dat ik deze heb meegenomen bij TBS vandaan.

Op de website is de volgende beschrijving van de Aloe dagcrème te vinden:

“Een milde, niet-vette, vochtregulerende lotion die snel wordt geabsorbeerd. Beschermt de huid met zonnefilter factor 15 en houdt de huid zacht en beschermd. Weldadig, verzachtend en rustgevend voor gevoelige huid. Helpt huidreacties tot een minimum te beperken.”

Dit klinkt allemaal erg goed! Vooral de combinatie met verzachten en beschermen vind ik erg goed klinken, maar wat vind ik hier zelf nu van?

De verpakking vind ik zelf al erg handig, zo zie ik het het liefste, in een gewone handige tube! Ik vind als je met je vingers in een potje moet toch erg onhygiënisch, dan heb ik liever een tube of een pompje, dan zit je er niet met je vingers in. Ook komt de crème gemakkelijk uit de tube, je hoeft niet hard te knijpen en de verpakking is ‘zacht’, het is geen harde shampoofles, maar meer een zachte tandpastatube om het zo maar even te zeggen. Ook vind ik het leuk dat er een Aloë vera plant opstaat, dat geeft toch wel duidelijk aan dat dit in het product zit, en het is een leuk extraatje om de verpakking wat leuker te maken.

Over de crème kan ik kort zijn, het is gewoon een witte crème, met een heel subtiel neutraal geurtje, ik denk niet dat je je snel aan dit geurtje zou storen, omdat je hem bijna niet ruikt. De crème brengt makkelijk aan op het gezicht en je hebt niet heel veel nodig.

En nu mijn persoonlijke mening, want wat vind ik ervan? Helaas, voor mij is het een miskoop geweest. Ik met mijn gevoelige huidje helaas niet tegen deze dagcrème van The Body Shop. Meteen al na het uitsmeren merkte ik dat  mijn huid rood werd en het begon te prikken. Ik heb de crème er meteen weer afgehaald, helaas! Ik vind het erg jammer dat ook deze crème niet goed is voor mijn huid, hij leek me namelijk zo fijn! Ik denk dat ik voortaan beter proefjes kan vragen voordat ik een hele tube koop. Ik heb de tube aan mijn moeder gegeven, zij heeft namelijk een hele makkelijke huid die overal tegen kan, lucky her! Ze heeft al veel tubes en potjes gekregen van mij wat voor mijn huid niet werkten. Gelukkig is mijn moeder wél erg tevreden over deze crème, ze vind hem erg fijn en het verzacht haar huid op een fijne manier. Het verschilt dus echt per persoon of de crème een topper is, of niet.

Deze tube kost EUR 17,00 – The Body Shop Aloe soothing moisture lotion SPF 15 is te koop bij de The Body Shop winkels en via hun webshop

 

 

Geef een reactie

