Review

Review – Rituals Himalaya Clay

Vandaag heb ik voor jullie een review van de Rituals Himalaya Clay. Als je mijn blog al langer volgt heb je waarschijnlijk al gezien dat ik echt een fan ben van de producten van de Rituals. Ik ben echt echt gek op! Toen ik deze Himalaya Clay in de winkel zag was ik hier ook erg benieuwd naar. Een klei voor onder de douche? Zou dat wel iets wezen? Benieuwd naar mijn review? Lees dan snel meer! 

Toen ik in de Rituals winkel liep viel mijn oog op deze Himalaya Clay. Ik had zelf nog nooit een klei gezien die je zo kon kopen. Ik wist wel dat je een klei massage kan krijgen, maar dat je het zelf ook kon kopen? Ik werd er erg nieuwsschierig naar en vroeg een verkoopster om wat informatie. Ze nam me mee naar het watereiland en testen de klei om mijn hand. Ik was verrast! Mijn hand was daarna helemaal zacht en ik besloot de Himalaya Clay mee te nemen om thuis nog eens uitgebreid te testen.

De Himalaya Clay komt uit de Ayurveda ritueel lijn, dat is de roze lijn. Dat zie je ook goed terug op de verpakking, er zit een roze randje aan. De verpakking van de Himalaya Clay is handig! Het zit in een tube. Wat ik wel een beetje onhandig vind is dat de klei best hartig is, en je redelijk hard moet knijpen om het uit de tube te krijgen. In deze tube zit 200ml en de tube is redelijk zwaar. Na openen en gebruik van deze klei is hij nog 12 maanden houdbaar. Deze tube met 200ml kost EUR 13,90

Op de website verteld Rituals het volgende over de klei:

“Pure ontgiftende lichaamsklei

  • Deze zuivere en licht verkoelende Himalaya Clay ontgift en verzacht je huid
  • We combineerden de oude Ayurvedische ingrediënten Heilige Basilicum, vanwege de ontgiftende werking, en Zwarte Peper om je lichaam te revitaliseren”

Een klei die je huid ontgiftigd en je huid verzacht klinkt best goed. Maar maakt deze klei deze beloftes ook waar? Daar geef ik later in deze review antwoord op.

De klei breng je aan over je hele lichaam (ik heb het alleen niet aangebracht op mijn gezicht) en laat het 3 tot 5 minuten intrekken terwijl je je ontspant. Ik heb zelf gemerkt dat als je de klei aanbrengt vlak voor je onder de douche gaat dat dat beter werkt. Na die 3 tot 5 minuten stap je onder de lekkere warme douche en spoel je aller eraf. Omdat de douche niet alles evengoed wegspoelt heb ik daarna nog een scrub gebruikt om de laatste restjes weg te halen.

Toen ik onder de douche vandaan kwam merkte ik het meteen, wat is mijn huid zácht! Ik was echt aangenaam verrast. Mijn huid voelde aan als een fluwelen dekentje. Dus het verzachten van de huid maakt de Himalaya Clay zeker waar! Of het met lichaam ook ontgift, dat weet ik eerlijk gezegd niet zo, maar mijn huid voelde in ieder geval heerlijk aan.

Ik ben erg tevreden over deze klei en gebruik hem sinds ik hem heb gekocht wekelijks. Dag ruwe harde huid, Hallo zacht fluweel huidje!

 

Heb jij al eens gebruik gemaakt van een klei?

 

Liefs, Kimberly

 

De Himalaya Clay is te koop bij de Rituals voor EUR 13,90

14 thoughts on “Review – Rituals Himalaya Clay

Geef een reactie

