Review

Review – Biodermal Reinigings Lotion

 

Het is belangrijk om je gezicht ’s avonds goed te reinigen voordat je je bed in duikt. Overdag kom je in aanraking met veel viezigheid dat in de lucht hangt, en dat blijft op je huid ‘plakken’. Misschien zie je dat niet altijd even goed, het zit er wel. Biodermal heeft voor het reinigen van je gezicht deze lotion uitgebracht. Ik had van mijn moeder deze al eerder gehad, maar dan in de oude verpakking en met nog maar een klein beetje erin. Toen ik zag dat ze in de winkel een nieuwe verpakking hadden, besloot ik hem mee te nemen en te kijken of hij net goed zo werkte als de oudere versie. Kijk snel mee naar mijn review! 

 

Deze reinigings lotion van Biodermal komt in een redelijk grote fles met een leuke groen label! Ik hou er altijd wel van als een product een opvallen kleurtje heeft als verpakking of om te verpakking. Dat valt toch altijd wel meer op in je stash dan dat het zou zijn als het alleen een witte verpakking is. Deze reinigings lotion is geschikt voor alle huidtypes en is zeep- & alcohol vrij. Mijn huid kan zelf niet zo goed tegen alcohol in een product, dus ik was zeer verrast dat er in deze reinigings lotion geen alcohol zit, in veel zit dit namelijk wel. Een heel groot pluspunt dus! In deze fles zit 200ml, je kunt er dus wel een tijdje mee vooruit.

De geur van deze lotion is vrij neutraal, er zit geen parfum lucht aan, maar het is ook niet zo dat het naar niks ruikt. Ik kan de geur zelf niet echt plaatsen, maar hij ruikt lekker fris. Het is geen geur waar je je aan stoort.

 

 

Hoe je de reiniginslotion moet gebruiken is vrij simpel. Op de achterkant van deze fles staat dat je het ’s ochtends en ’s avonds kan aanbrengen op een wattenschijfje en dan met het wattenschijfje over je gezicht en hals gaan. Zo reinig je je gezicht op de beste manier. Ikzelf heb deze lotion eigenlijk alleen maar ’s avonds gebruikt omdat ik dat wat prettiger vond werken. De lotion die eruit komt is vrij vloeibaar en daarom ook het makkelijkste te gebruiken op een wattenschijfje. De dop waar de lotion uitkomt is vrij klein, je moet dus een paar keer de fles heen en weer halen om genoeg op het wattenschijfje te krijgen. Opzich geen probleem, als er meteen heel veel lotion uitkomt is het ook niet al te fijn.

Wat Biodermal zegt over deze reiniginslotion:

“Een gezonde en krachtige huid begint bij een goede en milde reiniging. Op een schone huid worden de werkzame stoffen van crèmes beter opgenomen. Biodermal Reinigingslotion is speciaal ontwikkeld om de huid te reinigen, verfrissen en verzachten. De Reinigingslotion is geschikt voor alle huidtypen.”

En dat maakt Biodermal helemaal waar! Deze reinigings lotion reinigt, verfrist en verzacht mijn huid zeker. Wel doet hij verder niet veel bijzonders voor mijn huid, maar de belangrijkste dingen doet deze lotion zeker! Ik ben er best tevreden over. Vooral ook een groot pluspunt dat hier geen alcohol inzit en dat hij is geschikt voor alle huidtypen!

Heb jij wel eens een product van Biodermal gebruikt? 

 

Liefs, Kimberly

 

Biodermal is verkrijgbaar bij o.a. Etos en Kruidvat en is te koop voor EUR

13 thoughts on “Review – Biodermal Reinigings Lotion

  1. Wat goed dat Biodermal haar beloftes na komt. Dat is altijd fijn bij een product, anders zou je het niet voor niets natuurlijk kopen! Ik heb zelf nog niks van Biodermal, maar heb er al wel veel goede verhalen over gehoord 🙂

Geef een reactie

