Basics van Beauty/Uncategorized

Basics van Beauty – Deel 6

Een dag later dan normaal, ik was namelijk dit weekend niet thuis. Maar vandaag staat er weer een nieuwe Basics van Beauty voor jullie klaar! Vandaag gaat deel 6 van deze week over de juiste beauty tools. Welke kwasten zijn echt een must om in huis te hebben en waar gebruik je deze kwasten dan voor? Voor een goede basis van make-up heb je natuurlijk goede kwasten nodig! Vandaag lees je hier alles over. Lees snel meer! 

Om je make-up goed aan te brengen op je gezicht is het belangrijk dat je de juiste tools hebt. Van make-up kwasten heb je veel merken in veel verschillende personeelscategorieën. Je hebt budget, er tussen in, en dure kwasten en kwastensets. Als je pas begint met make-up kun je denk ik het beste beginnen met de budget kwasten, deze zijn namelijk vaak erg fijn. Als je budget kwasten gebruikt kom je er eigenlijk ook meteen achter of je deze kwasten veel gebruikt of totaal niet. Als je een budget kwast vaak gebruikt kun je er altijd nog voor kiezen om een duurder merk kwast aan te schaffen. Het zou namelijk echt zonde zijn als je een dure kwast van bijvoorbeeld MAC aanschaft en dat je deze uiteindelijk niet tot weinig gebruikt. In deze Basics van Beauty laat ik jullie ook een aantal budget kwasten zien die ik zelf heel fijn vind werken.  Ook leg ik bij alle kwasten die ik hier noem uit waar ze voor zijn en waar je zo voor gebruikt.

Kwasten voor je gezicht

Poeder kwast

Een kwast die handig is voor het afpoederen van je gezicht. Als je je foundation hebt opgebracht is het fijn als deze de hele dag op zijn plek blijft zitten. Door je gezicht af te poederen met een poeder blijft je foundation langer zitten en blijft je gezicht wat langer glimvrij. Een poederkwast is hier ideaal voor. Een poederkwast heeft vaar veel haren, waardoor je elk plekje van je gezicht raakt. Je hebt poederkwasten met een steel, maar ook poederkwasten met een klein soort dopje aan de onderkant, een kabuki brush. Een poeder kwast kun je van vrijwel alle merken kopen, ikzelf heb een poeder kwast van Catrice die prima werkt voor mij.

Foundation kwast

Een foundation kwast is eigenlijk alleen belangrijk in je stash als je liever een kwast gebruikt dan je vingers of een spons. Ikzelf gebruik geen foundation kwast omdat ik nauwelijks foundation gebruik. Als ik het toch gebruik, gebruik ik meestal liever mijn vingers omdat dit een natuurlijker effect geeft. Een foundation kwast is meestal een platte langwerpige kwast met vrij stevige haren. Met deze stevige haren kun je gemakkelijk overal in je gezicht komen.

Blush Brush 

Een van mijn favoriete kwasten die ik vrijwel dagelijks gebruik is de blush brush. Ik hou ervan om mijn blush aan te brengen met een kwast. Je hebt speciale afgesneden blush brushes, maar je hebt ook gewone blush brushes die lijken op een poeder kwast. Het ligt hier maar net aan wat je fijner vind. Ikzelf vind het afgesneden blush brush fijner werken voor bronzer of highlighter, en ik gebruik de blush brush die op een poeder kwast lijkt. Ik gebruik hiervoor de blush brush van Catrice. Ik vind hier zeer tevreden over, hij overleefd alle wasbeurten en voelt lekker zacht aan op je gezicht.

Kwasten voor je ogen

Oogschaduwkwast

Een oogschaduw kwast heb je in veel verschillende variante. Het beste om mee te beginnen is met een lang plat oogschaduw kwastje. Hiermee kun je gemakkelijk je hele ooglid voorzien van oogschaduw en het kwastje pakt als het goed is meteen genoeg oogschaduw op.  Ik gebruik op dit moment een oogschaduw kwastje van de Hema die echt onwijs fijn werkt!

Blending brush

Om je oogschaduw mooi te vervagen en in elkaar over te laten lopen gebruik je een blending kwast. Deze kwast heeft lange haartjes die wat verder uit elkaar staan dan normaal. De Hema heeft een fijne blending brush. Ik vind hem zelf in ieder geval erg fijn en gebruik hem ook altijd.

Pencil brush

Een pencil brush kun je vooral gebruiken om kleuren makkelijk in je arcade boog te zetten. Ook kun je hiermee makkelijk een mooie highlighter poeder bij je traanbuis zetten. Hij is erg gemakkelijk voor deze lastige plekken. Het is een vrij klein kwastje met korte haren. Ik heb de pencil brush van Essence en ben hier zeer tevreden over. Hij blend de kleuren ookal een klein beetje als je deze in je arcade boog gebruikt. Deze kwast van Essence heet de Smokey eye brush.

Schuine kwast

Een schuin kwastje gebruik je vooral voor (vloeibare) eyeliner aan te brengen. Hiermee kun je gemakkelijk een lijntje zetten boven je wimpers door het afgesneden stuk. Ook omdat het een dunne kwast is maak je er een mooi lijntje mee. Essence en de Hema hebben fijne schuine kwastjes in hun assortiment.

Lipkwastje

Om je lipstick mooi aan te brengen is het handig om een lipkwastje te gebruiken. Hiermee kun je gemakkelijk je lipstick op je lippen aanbrengen en kun je je vorm van je lippen gemakkelijk volgen. Een lipkwastje heeft meestal lange haartjes in een dunne vorm. Ook kun je een lipkwastje gebruiken om eyeliner aan te brengen, dat is maar net wat je zelf het fijnste vind. Bij de Hema hebben ze lipkwastjes.

Dit zijn ongeveer de basic make-up kwasten die je in je bezit moet hebben en waar je veel mee kunt. Natuurlijk ligt het er ook maar net aan of je het gebruikt of niet. Als je geen lipstick of foundation gebruikt dan hoef je deze kwasten ook helemaal niet in je bezit te hebben. Je moet echt kijken naar wat je gebruikt en of je het nodig hebt. Als je meteen alle basic kwasten in je bezit wilt hebben, heb je vaak ook nog sets met kwasten waar van alles wat inzit. Denk bijvoorbeeld aan de Bamboo set van Zoeva. Mis je hier nog een kwast tussen? Laat dat dan achter bij de comments!

Welke kwasten gebruik jij allemaal voor je make-up? 

Liefs, Kimberly

4 thoughts on “Basics van Beauty – Deel 6

  1. Ik wist ’t allemaal al wel, maar wel een heel handig artikel voor meiden die er nog niet zoveel van af weten! Ik gebruik voor mijn oogmake-up alleen maar kwasten van HEMA, want die zijn gewoon zo goed. En verder gebruik ik een kabuki kwast van ELF (hij was geloof ik vijf of zes euro) voor poeder en blush enzo. Die werkt echt heel fijn, is lekker zacht! 😀

Geef een reactie

