Tips/Uncategorized

Winter musthaves

Het wordt steeds kouder in ons landje, en dat betekend dat we ons langzaam maar zeker klaarmaken voor de winter. Natuurlijk is het nu pas herfst, maar voor je het weet is het alweer winter, of in ieder geval de temperaturen zijn zoals we die in de winter gewend zijn. Om je lichaam en jezelf alvast goed voor de winter voor te bereiden heb ik een aantal tips voor jullie om jezelf alvast winterproof te maken. Op deze manier is het niet erg dat de winter eraan komt en kun je er gewoon lekker van genieten, zonder dat je het koud hebt of dat je niet zo lekker in je vel zit. Benieuwd naar mijn tips? Lees meer!

Body butter

In de winter is mijn huid echt een ramp! Mijn huid wordt heel snel droog en trekkerig als het steeds kouder begint te worden. Om je huid lekker zacht en soepel te maken, ook in de winter, gebruik ik altijd een lekkere body butter of een voedende body lotion. Zelf vind ik de body butters van The Body Shop hier echt ideaal voor! Ze maken mijn huid lekker zacht en ze voeden mijn huid ook nog eens goed. Dit is zeker een musthave voor in de winter!

Handcreme

In de winter zijn je handen door de kou vaak droog. Ook krijg je vaak velletjes aan je vingers. Deze gaan je irriteren en vooral als je dan weer de kou ingaat word het alleen maar erger en kan het nog flink wat pijn gaan doen. Om dit te voorkomen is het handig om een aantal keer per dag je handen in te smeren met een goede handcreme. Hierdoor verzorg je je handen meteen en voed je je handen waardoor kou minder pijn gaat doen op je handen en je handen ook minder droog worden.
Lipbalsem

In de winter krijgen je lippen vaak last van velletjes of je krijgt last van schrale lippen. Dit is altijd erg vervelend, omdat het vaak alleen maar erger word. Om je lippen goed te beschermen tegen de kou en je lippen goed te verzorgen, zorg dan dat je een lekkere lipbalsem hebt. Vooral als het koud is buiten moet je voordat je naar buiten gaat even een laagje op je lippen smeren. Op deze manier voorkom je dat je schrale lippen of velletjes krijgt op je lippen.

Voedende dagcrème

Omdat in de winter je gezicht vaak ook een stuk droger wordt, moet je een goede voedende dagcrème zeker wel gebruiken! Als je elke dag een voedende dagcrème gebruikt, word je huid een stuk zachter en kun je ook beter tegen de kou. Als je huid erg droog is voel je de scherpe kou toch een stuk sneller als deze in je gezicht slaat. Met een zachte en gevoede huid voel je dit uiteraard ook wel, maar een stuk minder.

Warme truien en dikke vesten

In de winter heb ik het altijd vreselijk koud, vooral als het buiten vriest en je moet naar buiten toe. In de winter mogen dikke truien en lekkere warme vesten natuurlijk niet ontbreken dan. Vooral als het buiten koud is en je bent of moet buiten zijn is het lekker als je in een warme trui gehuld zit. Een dik vest is ook altijd makkelijk, stel je gaat weer van buiten naar binnen en je krijgt het warm, dan kun je deze altijd uit doen. En zodra je dan weer de kou van buiten instapt kun je dan makkelijk het vest weer aandoen. Ik ben zelf nog op zoek naar een aantal warme truien en vesten, maar ben nog niet zo goed geslaagd..

Warme jas

Een dik vest of een warme trui dragen naar buiten is natuurlijk niet genoeg. Je moet er ook voor zorgen dat je een lekkere warme jas hebt om de winterkou door te komen. Een lange jas met een warme binnenkant is ideaal. Als de binnenkant van je jas van een zachte stof is, heb je het er meestal ook wel sneller warm in. Ook is de dikte eigenlijk wel belangrijk. Als je maar een dun jasje hebt zul je het sneller koud krijgen dan dat je het krijgt als je jas lekker dik is. Let er bij het passen van een winterjas wel op dat je de jas past over bijvoorbeeld een dikke trui. In de winter draag je vaak dikkere kleding, en je jas moet dan nog steeds wel goed passen. Ikzelf heb mijn winterjas gekocht bij The Sting, en hij is zo heerlijk warm!! De jas kun je hier terugkijken.

Sjaal en muts

Bij een winterjas en in de winter hoor je natuurlijk ook een lekkere warme sjaal te hebben. Zo bescherm je je nek tegen de kou en zorg je ervoor dat de kou niet van de bovenkant in je jas kruipt. Vooral als je bijvoorbeeld op de scooter of op de fiets is, is het lekker als je een sjaal om hebt. Ik zelf heb een lekkere lange wollen sjaal die mijn nek heerlijk warm houd. Ook zou ik deze nog om me heen kunnen slaan als ik het binnen erg koud krijg. Dat vind ik altijd fijn aan een lange sjaal, je kunt deze fijn om je heen slaan als je het echt erg koud krijgt.

Ook is het in de winter lekker om een warme muts op je hoofd te hebben. Vooral als je het over je oren doet krijg je het lekker warm. Warmte ontsnapt vaak via je hoofd, en als je een muts op hebt blijft de warme lekker rond je hoofd. Vooral op de fiets of als je gewoon buiten bent is het fijn om een muts op te hebben.

Warme schoenen

Misschien zijn ze niet de mooiste schoenen die je kunt bedenken, maar Uggs zijn wel heerlijke warme schoenen. In de winter hebben veel mensen vaak last van koude voeten, en als je schoenen draagt met een warme stof, bontachtig, dan blijven je voeten lekker warm. Zelf heb ik geen echte Uggs, maar laarzen van Replay met ook een heerlijke warme binnenkant erin. Ik merk het altijd meteen als ik deze in de winter niet draag, dan heb ik meteen de hele dag door koude voeten. Als je zelf ook altijd koude voeten hebt, is het handig om in de winkel op zoek te gaan naar leuke schoenen met een warme binnenkant erin. Ook is het in de winter verstandig om dikke sokken te dragen, dat scheelt ook alweer een hoop tegen de kou.

Warme chocolademelk en thee

Ben je binnen, heb je het onwijs koud en helpt de verwarming hoger zetten en een warme trui niet? Maak dan een lekkere kop thee of maak wat chocolademelk warm. Houd de beker een tijdje in je handen en drink er van als het wat afgekoeld is. Je zult zien dat je het dan langzaam aan wat warmer krijgt. Werkt dit nog steeds niet? Neem dan een douche! Op deze manier word je lichaam ook lekker warm. Ook helpt het als je het koud hebt, en je hebt je kleding nog aan die je bijvoorbeeld ookal droeg toen je buiten was, om andere kleding aan te doen. De kou kan in je kleding blijven hangen waardoor je het dus niet warmer krijgt. Door andere kleding aan te doen kan je lichaam deze wel beter verwarmen en krijg je het zelf ook warmer.

Dit waren mijn tips om je alvast wat winterproof te maken. Dit artikel komt wel online voordat de winter is begonnen, maar om alvast deze must haves in huis te hebben is belangrijk. Winterjassen en leuke truien en vesten zijn vaak snel uitverkocht, en dat wil je natuurlijk niet. Ook is het fijn als je je in ieder geval al wat voorbereid hebt op de winter. Ik ben in ieder geval bijna klaar voor de winter, ik moet alleen nog een leuke winter garderobe aanschaffen.. hihi 😉

Ben jij je al een beetje aan het voorbereiden op de winter?

Liefs, Kimberly

Bron foto’s: Weheartit

9 thoughts on “Winter musthaves

Geef een reactie

