Basics van Beauty

Basics van Beauty – Deel 7

 

De maandag is weer aangebroken, wat betekend dat er weer een nieuwe Basics van Beauty klaarstaat voor jullie! Helaas is dit wel de laatste voor dit moment. In dit deel, deel 7 gaat het over het reinigen van je gezicht, een van de belangrijkste dingen! Als je je gezicht niet reinigt, kan het vies aanvoelen en kan je huid er ook slecht uit gaan zien, en dat wil je natuurlijk niet. Vooral als je make-up gebruikt is het belangrijk om je gezicht goed te reinigen, zodat je poriën niet verstoppen. Wil jij weten hoe je je gezicht het beste kan reinigen in de ochtend en in de avond? Lees snel meer!

’s Ochtends

Ik vind het altijd erg fijn om ook in  de ochtend mijn gezicht nog even te reinigen, ookal heb ik dat de avond daarvoor ook al gedaan. Het voelt toch net even wat frisser om de dag mee te beginnen.

– Als eerste begin ik met het vochtig maken van mijn gezicht. Dit doe ik door een washandje nat te maken met lauw water en deze haal ik dan over mijn gezicht heen.

– Dan gebruik ik een reinigingsmilk. Ik doe hiervan een paar druppeltjes op mijn handen en masseer dit in op mijn gezicht. Op deze manier haal je het vuil uit je huid. Je kunt in plaats van een reinigingsmilk ook een facewash gebruiken, het is maar net wat je zelf wat fijner vind.

– Daarna spoel ik de reinigingsmilk weer van mijn gezicht af met het washandje. Dit doe ik ook weer met een beetje lauw water.

– Om er zeker van te zijn dat al het vuil van mijn huid af is gebruik ik daarna ook nog even een toner. Een paar druppeltjes doe ik op een watje en haal deze dan over mijn gezicht.

Daarna ben ik klaar met het reinigen van mijn gezicht en breng ik een lekkere dagcrème aan.

 

’s Avonds

 

’s Avonds voel ik altijd dat mijn gezicht veel viezer is dan dat deze is als ik ’s morgens opsta. Daarom gebruik ik nog wat extra reiniging in de avond om mijn gezicht helemaal schoon te maken. Het is belangrijk om je make-up er altijd af te halen voordat je gaat slapen. Ook als je erg moe bent of totaal geen zin hebt, dan moet je alsnog je gezicht make-up vrij maken. Als je bijvoorbeeld na het stappen geen zin meer hebt om alles er af te halen voor de spiegel, kun je naast je bed ook een pakje met reiningsdoekjes neerleggen, dan kun je terwijl je in bed ligt ook nog je make-up eraf halen.

– Ik begin ’s avonds altijd met het eraf halen van mijn oogmake-up. Ik doe een beetje van mijn remover op een watje en haal deze zachtjes over mijn ogen en wimpers heen, zodat al het make-up eraf gaat. Ik gebruik een speciale remover voor mijn oogmake-up, omdat ik merk dat dat veel beter werkt dan een remover die ook geschikt is voor je gezicht. Ik leg het watje met de remover altijd een aantal seconde, zo’n 10, even op mijn ogen en haal daarna pas mijn make-up eraf, dat werkt veel effectiever dan heel hard te gaan boenen over je wimpers en ogen, dit irriteert alleen maar en hiermee verlies je ook nog wimpers.

– Daarna maak ik, net als in de ochtend, een washandje nat met lauw water en haal deze weer over mijn gezicht.

– Deze keer pak ik een face wash en doe deze weer tussen mijn handen. Ik masseer deze weer over mijn gezicht heen en spoel hem daarna weer af met een beetje lauw warm water en nog eens extra met een washandje.

– Een keer in de week gebruik ik ook een speciale gezichtsscrub om mijn dode huidcellen te verwijderen. Ik doe een kleine beetje tussen mijn handen en masseer dit weer zachtjes in over mijn gezicht. Dit doe ik zeker niet hard, de scrubdeeltjes zijn meestal al hard genoeg. Deze was ik daarna weer af met wat lauw water en mijn gezicht voelt meteen weer heerlijk zacht. Een scrub moet je zeker niet elke dag gebruiken, maximaal maar 2 keer per week. Ik doe het altijd één keer, omdat twee keer voor mijn huid niet fijn is.

Zo reinig ik mijn gezicht elke ochtend en elke avond. Ik vind dit op dit moment een fijne manier van reinigen, doordat ik ook voel dat mijn huid schoner is, en vooral voordat ik ga slapen vind ik dat erg lekker. Dit was alweer het laatste deel van Basics van Beauty voor dit moment. Later komt het weer terug, dus stay tuned! 

Hoe reinig jij je gezicht? 

 

Liefs, Kimberly

 

Bron foto’s: Weheartit

 

10 thoughts on “Basics van Beauty – Deel 7

  1. Erg handig artikel! Ik kan nogal lui zijn in het reinigen van mijn gezicht, haha. Ik haal mijn make-up er wel ALTIJD af maar verder doe ik eerlijk gezegd niet zoveel…

    ‘xx

Geef een reactie

