Persoonlijk

Zondag avond

Zondag avond. De afsluitende avond na een lang weekend, de avond voordat de school/werk week weer begint en een avond om helemaal tot rust te komen. Een van de dingen die op dit moment veel word gedaan op zondag avond is het kijken naar de televisie, en dan niet zomaar een programma, maar Boer Zoekt Vrouw. 5 boeren die via dit televisie programma op zoek gaan naar de liefde van hun leven. Elke week volgen we hierbij hoe het hun vergaat met hun vrouwen of mannen. Ik vind het kijken naar Boer Zoekt Vrouw echt een heerlijk tijdverdrijf. Een lekker kneuterig programma dat laat zien hoe het de boeren vergaat en het laat kleine stukjes zien van hoe het boeren leven is. Ik vind het heerlijk om ’s avonds op de bank te zitten en rustig met een bakkie thee te kijken naar dit programma. Het is ook gewoon heerlijk om ongestoord een mening te vormen over hoe de boeren het aanpakken, wat er allemaal gebeurd en wat ze allemaal zeggen. Ook het raden van welke vrouw/man ze zullen wegsturen en uiteindelijk zullen kiezen is een leuk tijdverdrijf tijdens het programma. Gewoon lekker oordelen, zonder dat je enige idee hebt, heerlijk toch! In mijn hoofd heb ik al bedacht welke boer wie kiest. Ik ben er dan zo overtuigd van, en aan het einde blijk je het toch altijd fout te hebben. Eigenlijk is dat heerlijk bij ieder soort programma, lekker een mening erover vormen en samen met andere die mening delen en het uiteindelijk gewoon helemaal fout hebben.

Dit jaar vind ik Boer zoekt vrouw wat minder dan het jaar daarvoor. Dit jaar is er eigenlijk weinig spannendst en zijn er geen echte sensaties. Vorig jaar had je natuurlijk boer Richard die voor de logeerweek al zijn keuze had gemaakt en gewoon een toneelstukje opvoerde in het televisieprogramma. En ook boer Frank die zijn keuze moeilijk vond en in huilen uitbarsten omdat hij niet wist wie hij moest kiezen. Kijk, dat is nou heerlijk om naar te kijken terwijl jij gewoon lekker warm voor de televisie zit. Zondag avond, een avond om je hoofd helemaal leeg te maken, je lekker te ontspannen, je alvast voor te bereiden op de week die gaat komen en gewoon even lekker genieten van het niks hoeven te doen en lekker televisie te kijken. Ik hou van dit soort avonden, het hoeft eigenlijk geen zondag avond te zijn, en boer zoekt vrouw hoeft ook niet percee op televisie te zijn, maar het lekker zitten op de bank, en dan het liefste samen met mijn vriend, en samen kijken naar iets op tv of een film met de kaarsjes aan, dat zijn heerlijke avonden.

Wat doe jij het liefste op zondag avond? 

 

Liefs, Kimberly

14 thoughts on “Zondag avond

  1. Zondag is ook voor mij zo’n dag, ’s winters wordt het vaak wandelen in het bos of op het strand & ’s avonds lekker lezen of voor de tv hangen met een warme trui en een fijne kop thee 🙂

  2. Ik vind boer zoek vrouw sowieso niet leuk. Er komen eigenlijk steeds minder programma’s van waarde op de televisie. Ik keek vroeger altijd spelshows en muziek zoektochten, maar nu ga ik toch meer naar de informatieve tv. De rest verveelt me nogal. Of films. Lekker fantaseren en meedenken met de personages. Nee, die ontspannings tv van tegenwoordig is niet meer echt iets voor mij. Af en toe kan wel, om echt te relaxen haha. Je brein op nul zetten en gewoon kijken.

Geef een reactie

