Persoonlijk/Uncategorized

Film Friday #1

Iets wat ik altijd heerlijk vind om te doen is lekker films kijken. Ik heb geen speciale voorkeur voor een film, zolang het maar een goede films is en een films die lekker is om naar te kijken. De laatste tijd heb ik weer een aantal films gezien, ook al zijn ze niet allemaal van 20212, sommige zijn ook wat ouder, maar dat maakt die films niet minder. Vandaag op deze vrijdag laat ik jullie de films zien die ik de afgelopen zijn heb gezien. Kijk snel mee! 


Inglourious Basterds

“In het door Duitsers bezette Frankrijk is Shosanna Dreyfus getuige van de brute moord op haar familie, onder leiding van nazi-kolonel Hans Landa. Ze weet maar net te ontsnappen en vlucht naar Parijs, waar ze een filmtheater gaat runnen. Ondertussen, ergens anders in Frankrijk, is een joodse groep soldaten, onder leiding van Lt. Aldo Raine bezig met het organiseren van wraakaanvallen op de nazi’s. De groep die bij de vijand bekend staat als ´The Basterds´, moet angst zaaien door de nazi’s op brute wijze te vermoorden. Ze stuiten op Shosanna Dreyfus en geheim agent Bridget Von Hammersmark, waarmee ze samen een missie zullen ondernemen om de leiders van het Derde Rijk uit te schakelen.”

Ik vond dit een erg leuke film! Af en toe waren er wel wat viezige stukjes in te zien, maar niet de hele tijd gelukkig. Ook vond ik het erg goed gespeeld door de acteurs, het was leuk om naar te kijken en er kwam ook aardig wat humor in voor. Daar hou ik van! Het verhaal is alleen niet realistisch, op het einde zul je zien waarom. Al met al een goede film die ik zo nog een tweede keer zou kunnen kijken. Ik geef deze film een 8.

Ted

“Een doodnormale man uit Boston heeft een minder normale jeugd jeugd gehad. Als kind wenste hij namelijk dat zijn geliefde teddybeer tot leven zou komen, wat vervolgens ook gebeurde. Jaren later is het jongetje volwassen en is de beer nog steeds zijn beste vriend. Probleem is echter dat de beer nogal onverantwoordelijk is en het personage van Wahlberg ervan weerhoudt echt volwassen te worden en de liefde van zijn leven voor zich te winnen.”

Deze film heb ik vorige week, exact een week gelden, gezien in de bioscoop. Naar deze film was ik al een tijdje benieuwd. Ik hou wel van flauwe humor en daar zit deze film echt vol mee. Ik heb veel gelachen en vond het ook erg leuk bedacht door de makers. Je moet echt van flauwe humor houden wil je deze film leuk vinden. Ik vond het een goede film, en Ted leek net echt. Natuurlijk zag je wel dat het bewerkt was met de computer, maar ook weer niet zo goed dat het echt opvalt. Het verhaal was ook erg komisch, alleen had ik me het einde iets anders voorgesteld. Ik geef Ted een 7,5.

The Grudge

“Een Amerikaanse verpleegster werkt in Tokio. Ze komt oog in oog te staan met een mysterieus en bovennatuurlijk virus. Een virus dat een mens verandert in een razende moordmachine, daarna zijn slachtoffer doodt en overslaat naar een volgende….”

Deze film heb ik 4 jaar geleden ook al een keer gekeken en toen vond ik hem dood en dood eng. Vorige week heb ik hem voor een tweede keer bekeken, en wat is dit een slechte film! Ik vond hem nu totaal niet eng meer en begreep ook helemaal niks meer van het verhaal. Deze film zou je eigenlijk moeten kijken als het buiten donker is en het binnen ook donker is, dan is hij denk een stuk fijner om te kijken, omdat het dan wat enger word. Ik zou deze film niet snel nog een keer kijken, ik geef deze film een 5,5.

The devil wears Prada

Andrea verhuist van een klein dorpje naar New York waar ze een baan versiert bij één van de grootste modebladen. Ze wordt de assistente van de hoofredactrice Miranda Priestley. Het werken voor de grillige Miranda blijkt echter onvoorstelbaar lastig.

Deze film was vorige week op televisie maar helaas moest ik toen werken. Ik heb hem opgenomen en later deze week terug gekeken, ik heb namelijk deze week herfstvakantie gehad. Deze film is echt heerlijk om lekker weg te kijken. Je hoeft er niet bij na te denken en kunt gewoon lekker genieten. Ik vind deze film ook humor hebben, ik heb een paar keer echt flink moeten lachen. Ik hou van New York en in deze film krijg je ook vaak delen van New York te zien, kijk dat is nog eens leuk om te kijken! Ook vind ik Meryl Streep een erg goede actrice, dus dan is het al fijn om te kijken, ze vertolkt haar rol als Miranda fantastisch! Deze film is echt perfect voor het herfstige weer. Ik geef deze film een 8.

Columbiana

Op haar 10de zag Cataleya Restrepo hoe haar ouders in Colombia werden afgeslacht door drugsbaron Don Luis. Ze groeit op als keiharde huurmoordenaar voor haar oom Emilio in Chicago. Maar in haar vrije tijd is ze op zoek naar het enige dat haar drijft: het vinden van de moordenaars van haar ouders.

Deze film vond ik zó spannend! Dit is een van de spannendste films die ik tot nu toe heb gezien. Het is erg goed gespeeld door de acteurs en je wilt echt weten hoe het afloopt. Vooral omdat het ook een vrouw is die nu eens de actierol in handen neemt is leuk voor de verandering, meestal is het toch altijd een man. Als je van spannende films houd zou ik deze zeker een keertje kijken. Ook de omgeving waar Columbiana is gefilmd is erg mooi. Ik geef deze film een 8.

En dit waren de films die ik de afgelopen week heb gekeken. Ongetwijfeld zal ik de komende tijd nog meer films kijken, er staan er nog aardig wat op mijn ‘to watch’ lijstje. O.a. confessions of a shopaholic en The Twilight Saga: Breaking Dawn deel 1&2 (Deel 2 komt bijna uit de in bioscoop!) 

Wat is jou favoriete film en kan je iedereen aanraden? 

 

Liefs, Kimberly

 

Bron tekst: Filmtotaal en Moviemeter

4 thoughts on “Film Friday #1

  1. Mijn broertje heeft Ted ook gezien en hij zegt de hele tijd dat ik die moet gaan kijken, ik ben zó benieuwd. The Devil Wears Prada is een klassieker, zo’n geweldige film. De andere films lijken mij niks, hihi. Ik vind zelf The Last Song en Something Borrowed leuk 😀

  2. Altijd fijn om films te kijken, zeker met dit vieze weer!
    TED is echt grappig en net als The Devil Wears Prada altijd fijn om te kijken 🙂
    aaah, de grudge is wel eng, maar heb ze wel allemaal gezien, griezelen is ook weleens leuk ^^ Alleen Columbiana kende ik nog niet!

Geef een reactie

