Review

Chanel Rouge Allure Velvet

Een tijdje geleden kreeg ik deze lipstick van Chanel van mijn oma. Ze vond hem zelf niet mooi en wist dat ik wel van beauty dingentjes hou, dus gaf ze deze mooie lipstick aan mij. Dit is de Rouge Allure Velvet lipstick van Chanel in de kleur La Ravissante. Ik had zelf nog nooit een lipstick uitgeprobeerd van Chanel en was er zo benieuwd naar, dat ik hem thuis meteen wilde uittesten. Bekijk mee voor de swatches en foto’s! 

De lipstick zit verpakt in een prachtige luxe huls van glimmend zwart. Ik hou echt van dit soort hulzen en verpakkingen. Erg chic, het geeft je meteen een luxe gevoel. De lipstick voelt ook redelijk zwaar aan. Om de lipstick uit de huls te krijgen moet je op de bovenkant drukken, met het Chanel teken. Als je erop drukt komt de lipstick eruit, erg leuk! In het begin was het wel even zoeken hoe ik hem moest openmaken, ik ben dit namelijk helemaal niet gewend. Het is eigenlijk leuker dan de normale lipsticks. Nu is het eigenlijk ook een verrassing wat erin zit, net een klein cadeautje! De lipstick is zo’n 18 maanden houdbaar, wat een normale lipstick meestal ook is.

En dit is hoe de lipstick eruit ziet als je hem uit de zwarte huls hebt getoverd. Een mooie goede onderkant, met daarboven de lipstick. In de lipstick staat Chanel, wat ik toch altijd wel weer een extra vind als er iets in de lipstick zelf ook staat, dat geeft toch wel weer wat extra’s. De kleur die ik heb is La Ravissante, een mooie donker rood achtige kleur, ik vind hem een beetje moeilijk te omschrijven. De lipstick komt gemakkelijk uit de huls als je aan het vierkantje draait. De onderkant is trouwens niet helemaal plat, maar een beetje rond. Zo wiebelt die ook een beetje als je hem zo neerzet. Ik was eerst echt bang dat die zou vallen en de lipstick zou beschadigen, maar dat is gelukkig niet gebeurd!

De swatch van La Ravissante op mijn hand, ziet er goed uit!

Mijn lippen zonder iets erop

Mijn lippen met Chanel La Ravissante 

Ik vind dit echt een mooie kleur! De lipstick is echt heerlijk romig en glijd echt als boter over mijn lippen. De kleur is ook erg apart, het is geen rood, geen oranje maar iets daartussenin. De lipstick is niet shiny, maar meer mat, fluweel achtig. Zo’n kleurtje had ik nog niet in mijn stash. Ik vind het een apart kleurtje met een erg mooie finish. Ook voed hij mijn lippen best goed, ik heb heerlijke zachte lippen en geen last van dat de lipstick ‘hard’ opdroogt en echt aan mijn lippen hangt, om het zo maar te zeggen. De houdbaarheid is ook redelijk goed, hij blijft erg lang zitten, maar na wat te drinken of eten moet je hem wel weer een beetje bijwerken, maar dat heb ik tot nu toe bij bijna al mijn lipsticks gehad, dus ik vind dat niet heel erg om te doen.

Ik ben tevreden met deze mooie Rouge Allure Velvet  lipstick van Chanel. Het enige minpuntje vind ik wel dat hij een beetje snel in de lijntjes trekt. Maar misschien met een lipbalsem eronder moet dit te voorkomen zijn. Ik ben erg blij met dit mooie juweeltje in mijn stash, en hij krijgt zeker een ere plaatsje op mijn kastje, want de verpakking alleen al vind ik erg mooi! Ik heb ook nog een verzameling met Chanel N5 flesjes, dus daar past deze perfect tussen!

Wat vind jij van de lipsticks van Chanel? 

Liefs, Kimberly

13 thoughts on “Chanel Rouge Allure Velvet

  1. Wauw! Dat is nog eens een cadeautje! 😀
    Ik heb zelf totaal geen ervaring met Chanel lipsticks, haha had ik die maar! Maar bij de prijs laat ik het toch echt afweten … 😉
    Het skirre leven! haha. Leuke post 😀 x

  2. Pingback: LOTD – It isn’t so red | birdsandbeez

Geef een reactie

