Review/Uncategorized

Samples Review – Farmaline #1 Gezicht

Van Farmaline, een online apotheek kreeg ik laatst een pakketje binnen met allerlei monstertjes van verschillende producten om te testen. Mijn huid is erg droog en gevoelig, en ze hebben mij een pakketje opgestuurd met verschillende producten die voor mijn huid zijn geschikt. Ik heb alle producten getest, en vandaag laat ik jullie de reviews zien van de producten voor het gezicht. Kijk snel mee!

Als eerste testte ik dit serum, de Hydraskin Intensive skinhydrathing van Darphin. Dit serum is geschikt voor alle huidtypes. Op de achterkant van het sample staat dat je het ’s morgens moet aanbrengen voor je dagcrème en ’s avonds kunt aanbrengen voor een intensiever resultaat. Ik heb zelf het serum uitgetest in de ochtend, omdat ik dat wat fijner vind werken. In het begin schrok ik wel van de substantie, het serum is namelijk erg waterig! Het droog ook meteen een beetje van mijn hand af. Het serum zelf is doorzichtig en ruik best lekker! Ook brengt hij fijn aan op mijn gezicht, hij is lekker uitsmeerbaar. Ik merkte wel degelijk verschil! Mijn huid is de komende tijd een stuk droger geworden door de weersveranderingen, en met dit serum onder mijn dagcrème voelde mijn huid al een stuk minder droog aan. Een aanrader!

Deze Darphin Hydraskin intensive skinhydrathing serum is te koop voor EUR 41,40 voor 30ml.

Deze vitaminerijke crème, de Mesolift, is van Lierac. Deze creme zit boordevol vitamines die je huid helpen met het verjongen van je huid, behandelen van vermoeide gelaatstrekken, gebrek aan veerkracht en een doffe teint. Aangezien ik nog een jonge huid heb, heb ik niet kunnen testen of deze crème daar echt tegen helpt. De crème heeft zelf een redelijk dikke structuur, maar hij smeert wel lekker uit. De crème heeft verder niet echt een te noemen geur, hij ruikt neutraal. Deze crème bracht ik zelf altijd ’s ochtends op mijn gezicht, maar je kan er ook voor kiezen deze ’s avonds aan te brengen. Nadat ik de crème had aangebracht voelde ik mijn huid wel wat prikken, maar dit komt omdat mijn huid heel erg gevoelig is en heel snel niet tegen een product kan. Ik heb de crème nog een tijdje op mijn gezicht gehad, en hij gaf mijn huid wel een mooie healthy glow, dus als je last hebt van een doffe teint, dan helpt deze crème daar zeker tegen. Ik vond het prikken van deze crème niet erg fijn, en heb na een halfuurtje de crème weer van mijn gezicht af gehaald. Heel vervelend dat mijn huid zo gevoelig is, maar ik kan er helaas niks aan doen.

De Misolift van Lierac is te koop voor EUR 37,80 voor 50ml

Deze peelinggel, de Gèlee Exfoliante Douce is van Nuxe. Deze peelinggel bevat rozenblaadjes en is geschikt voor de gevoelige huid. Voordat ik deze peeling heb gebruikt heb ik mijn gezicht een beetje nat gemaakt met wat lauw water, dat vind ik altijd fijn als ik een peeling gebruik. Nadat ik de peeling uit de verpakking had gehaald voelde ik het eigenlijk al meteen, de stukken in de peeling zijn vrij hard. Ik bracht de peeling aan op mijn gezicht en merkte ook dat ik deze peeling veel te grof vind. Het schuurt op mijn huid, net of je er met stenen langs gaat. Ook nadat ik deze peeling van mijn gezicht en hand had afgehaald was mijn hele huid rood, helaas, ik kan ook niet tegen deze peeling. Ik denk dat deze peeling fijner is als je geen gevoelige of droge huid hebt.

De Gelèe Exfoliante Douche van Nuxe is te koop voor EUR 16,65 voor 75ml.

Deze reinigingsgel van Nuxe is speciaal geschikt voor de gevoelige en normale tot gemengde huid. Net als de peeling heeft ook deze reinigingsgel rozenblaadjes. Dat ruik je ook wel als je de reinigingsgel aanbrengt, een lekker luchtje! De reinigingsgel vind ik meer lijken op een lotion, die structuur heeft hij namelijk. De reinigingslotion heb ik voornamelijk gebruikt op mijn ogen, daar is hij namelijk ook geschikt voor. En hij haalt al mijn oogmake-up er perfect af! Er bleef geen restje achter, erg fijn! Ik heb ook wel eens lotions gehad die de helft nog laten zitten, maar deze van Nuxe haalt alles er goed af. Ja, ik ben tevreden over deze reinigingsgel!

De Gel Dèmaquillant Fondant van Nuxe is te koop voor EUR 13,05 voor 125 ml

Een product dat ik elke dag wel gebruik is een reinigingsgel. Ik was daarom erg benieuwd naar deze reinigingsgel, de Atoderm gel moussant van Bioderma. Deze reiniginsgel heb ik elke avond gebruikt vlak voordat ik naar bed ging, om mijn gezicht lekker te reinigen. De reinigingsgel komt als een vloeibare blauwige gel uit het sample. Voordat ik deze reinigingsgel aanbracht op mijn gezicht maakte ik mijn gezicht een beetje vochtig. Zodra je deze reinigingsgel aanbrengt op je gezicht word het een beetje schuimig, best fijn, want dat brengt een stuk beter aan. Daarna waste ik dit er weer af met water. Deze reinigingsgel van Bioderma vind ik heel erg fijn! Mijn huid reageerde er ook erg goed op. Hij haalde al het viezigheid uit mijn huid en maakte mijn huid ook nog een beetje zacht. Over deze reinigingsgel ben ik heel tevreden! Ook onwijs fijn: Deze reinigingsgel bevat geen parfum, conserveermiddelen, kleurstof en zeep!

De Atoderm gel moussant van Bioderma is te koop voor EUR 12,51 voor 500ml en EUR 14,58 voor 1 liter.

En het volgende sample dat ik voor jullie gerieviewd heb is deze van La Roche Posay. Dit is een cleanser, reinigingslotion. Deze lotion maakt je gezicht vuilvrij en haalt je make-up eraf. De substantie van de lotion is vrij waterig, maar opzich is dit geen groot probleem. Ik heb deze lotion vooral gebruikt op mijn gezicht, niet op mijn ogen, maar volgens de verpakking is deze lotion daar ook geschikt voor. Ik heb de lotion aangebracht op een watje en ben daarmee over mijn gezicht gegaan. Daarna heb ik mijn gezicht gewassen met wat lauw water. Deze lotion heeft mijn huid echt heerlijk zacht gemaakt! Hij haalt het vuil goed weg en zorgt er ook nog eens voor dat mijn huid niet trekkerig aanvoelt, erg fijn! Dit is zeker een hele fijne lotion die ik kan aanraden.

Deze Toleriane Dermo Cleanser van La Roche Posay is te koop voor EUR 14,62 voor 400ml

Deze zachte gezichtsscrub, de Gommage Soft Smoothing Scrub is van Roc. De laatste tijd vind ik het erg fijn om scrubs te gebruiken, ook voor mijn gezicht. Volgens de verpakking is deze scrub gezicht voor alle huidtypes, en zelf de gevoelige huid. Nou, ik ben benieuwd! De substantie van de scrub voelt in ieder geval al fijn aan. De scrubdeeltje voelen niet te hard aan en zit ook niet boordevol. De scrub ruikt zelf ook heel erg lekker! Een lekkere frisse, zacht geur! Ik heb deze scrub gebruikt in de avond, en oohh.. wat voelde deze scrub heerlijk aan op mijn huid! De scrubdeeltjes voel je niet heel erg, het lijkt er niet op of je met stenen over je huid schuurt, dit had ik bij de peeling van Nuxe helaas wel. Ik vind deze scrub echt heerlijk! Ik vind het ook erg leuk dat de scrubdeeltjes roze zijn, lekker vrolijk! Over deze zachte gezichtsscrub van Roc ben ik heel tevreden! Ik zou deze graag in een fullsize willen hebben.

De Gommage Soft Smoothing Scrub van Roc is te koop voor EUR 11,66 voor 125 ml.

Kende jij deze merken al?

Liefs, Kimberly

8 thoughts on “Samples Review – Farmaline #1 Gezicht

  1. De producten van Nuxe lijken me fijn! Ik hou wel van een wat grovere scrub. Jammer dat er in de scrub van Roc microplastics zitten. Ik koop nooit producten met plastic scrubdeeltjes

Geef een reactie

