Basics van Beauty

Basics van Beauty – Deel 2

Vandaag deel twee van Basics van Beauty. Dit deel gaat over de perfecte blosjes op je wangen. Als je de deur uitgaat wil je er natuurlijk niet uitzien als een wit lijk. Met een beetje een blosje op je wangen kun je er al snel gezond uitzien, ookal voel je je misschien niet zo lekker. Ik vertel jullie wat voor blushes er zijn en welke je het beste kunt gebruiken! Lees snel meer! 

Allereerst de soorten blushes die er bestaan.

Poeder Blush

Dit is een van de meest populaire blushes die door vrouwen word gebruikt. Het is makkelijk in gebruik en je kan er niet veel verkeerd mee doen (Lees: Hele erge vege krijgen). Een poederblush is eigenlijk geschikt voor elk huidtype. Een blush breng je aan nadat je je gezichtpoeder hebt aangebracht. Een poederblush kun je het makkelijkste aanbrengen op je gezicht met een blush of poederkwast. Het beste kun je beginnen met een klein beetje, je kun namelijk daarna altijd nog een extra laagje blush eroverheen doen als je het iets te licht vind. Sommige blushes zijn namelijk zo gepigmenteerd dat als je teveel eraf pakt met je kwast, je net een clowntje lijkt. En dat wil je natuurlijk niet.

Crème blush

Crème blush is vooral geschikt voor vrouwen met een droog huidtype. Een crème blush geeft meer kleur af dan een poeder, dus daar moet je voorzichtig mee doen met het opbrengen. Deze blush kun je aanbrengen met een kwast of met je vingers, het is maar net wat je fijner vind en hoe de structuur is van de blush. Ik vind het zelf fijner om het aan te brengen met mijn vingers. Begin met een kleine beetje en veeg het daarna goed uit over je wangen. Je kan nogal snel strepen krijgen bij deze blush. Het is wel een moeilijke blush om mee te werken vind ik zelf, ik pak namelijk liever een poeder blush. Een crème blush hecht zich wel beter aan de huid en blijft lang zitten.

Vloeibare blush

Deze blush kun je het beste aanbrengen met je vingers of met een sponsjes. Hij is geschikt voor elk huidtypen. Omdat de meeste olievrij zijn dus ook voor de vettere huid! Een vloeibare blush zie je niet heel vaak en is ook een beetje moeilijk om mee te werken. Als je deze blush aanbrengt zorg dat je echt met kleine beetje begint en de kleur langzaam opbouwt. Want als je in een keer teveel gebruikt moet je het er weer afhalen, en dat is zonde als je daarvoor al dagcrème, foundation en poeder hebt opgedaan. Wel blijft deze blush net als de cremeblush lang zitten.

Maar welke blushkleur moet ik nou kiezen?


Bij iedereen staat een blushkleur natuurlijk anders. Dat ligt aan je huidtypen en welke kleur huid je hebt. Om het beste te kijken welke kleur blush jou het beste staat knijp je even kort in je wangen en zie je welke kleur je natuurlijke kleur is. Natuurlijk hoe je niet percee die kleur te kopen!

Lichte huid

Bij een lichte huid staan zachte roze tinten mooi. Met een mooie lichtroze kleur kun je mooie cute appelwangentjes creëren! Ook staat een lichte bronze kleur mooi.

Licht getinte huid

Bij een licht getinte huid staat warme kleuren erg mooi. Denk hierbij aan mooie peachy (perzik) en abrikooskleurtjes. Deze kleuren halen namelijk jouw natuurlijke kleur op!

Donkere huid

Hierbij staat intense en diepere kleuren mooi. Denk bijvoorbeeld aan een mooie donkerroze kleur. Ook een mooie diepe bronze kleur staat mooi!

Olijf of geel getinte huid

Vooral op bruin gebaseerde kleuren kunnen goed staan. Denk bijvoorbeeld aan rood, pruim of de kleur van zachte bessen.

Als je eenmaal de perfecte blush hebt gevonden voor jou wil je deze natuurlijk wel op je wangen hebben! Kies de methode die je het fijnste vind (Met een kwast, je vingers, een sponsje of een tissue) en dep dat in de poeder. Zorg dat je niet teveel poeder in een keer pakt maar pak een klein beetje. Met een kwast tik je dik voorzichtig af, zodat het overtollige poeder kwijtraakt. Lach daarna naar jezelf in de spiegel en breng de blush aan op de appeltjes van je wangen, dit is het stukje dat uitsteekt als je lacht, die rondjes. (Hierboven op het plaatje zie je goed hoe je je blush het beste aan kunt brengen met de vorm van je gezicht.) Als je de blush te licht vind kun je altijd nog een beetje extra aanbrengen. Wat ik daarna altijd doe is de blush een beetje vervagen richting mijn oor. Bekijk je resultaat in de spiegel en laat je wangentjes stralen! 🙂

Dit was alweer deel 2 van Basics van Beauty. Ik hoop dat jullie ook dit deel leuk vonden!

Wat is jou favoriete blush? 

Liefs, Kimberly

Bron foto’s: Google.nl

13 thoughts on “Basics van Beauty – Deel 2

  1. Handig zeg! Ik gebruik zelf altijd een poederblush omdat ik dat gewoon het makkelijkst vind. Mijn favoriete blushes van dit moment zijn: Rose Gold van Sleek en de ombre blush van Catrice, uit de vorige limited edition!

  2. Ik leef echt voor cream blush:D Ik vind de finish van cream producten erg natuurlijk en dewy, daar hou ik van!:)
    Mijn favoriet is de MAC cremeblend blush, dat is een van de weinige cream blushes die ik ben tegengekomen die niet ontzettend plakt en vettig is!

  3. Pingback: Basics van Beauty – Deel 3 | birdsandbeez

  4. Pingback: Basics van Beauty – Deel 4 | birdsandbeez

Geef een reactie

